Alla inlägg den 24 april 2010

Av annica hedlund - 24 april 2010 22:01


På grund av ett tragiskt dödsfall i släkten tidigare i veckan, har jag inte haft motivation till att skriva här. Motivation överhuvudtaget har inte funnits i min närvaro. Att jag inte rider har ju inte gjort saken bättre.


Igår fick jag en spark i baken då jag bestämde mig för att skotta ur hela Rippes halmbädd. Så nu är det torv i hans box.

Men idag har jag fått både ridit och tagit ett par språng på en fin fin fuxmärr vid namn Flirt. Ack så underbart det är uppe på hästryggen. Jag lever verkligen för dessa djur. Det märks så väl på mig när jag inte har ridit på ett tag, deppig är nog bara förnamnet. Men efter lite ridning är jag gladare än gladast.   


Rippes läge är nu: Ingen böld, ingen värme, ingen svullnad !! Känns riktigt bra att värmen och svullnaden är borta för då kan det inte vara något allvarligt. Han har ju dock ingen sko på det benet han hade så ont i, så svårt och avgöra om han haltar eller om det bara är för att han saknar skon. Så nu ska han få på sig skon, och så ska vi in till kliniken igen och kolla läget.


  

Rippson i torvad box.

Ovido - Quiz & Flashcards