Direktlänk till inlägg 20 april 2010

mystisk hälta.

Av annica hedlund - 20 april 2010 12:38


Igår ringde jag in till kliniken på morgonen, då hans svullnad inte hade gått ner över natten var jag så klart orolig. De sa: Kom in akut.

Kanske inte just de orden man vill höra direkt.


Väl framme så klämdes det en hel del. Konstaterade att det sitter i kotan eller neråt. Då provade vi med att bedöva hovleden och hoven. In igen efter 20min, ingen skillnad. Då beövade vi kotan. Efter 20min ingen skillnad. Trots bedövning i det området han har ont är han fortfarande halt.

Röntgar då kotan i olika vinklar hit och dit. Hittar ingenting. Röntgar hoven... Samma svar där, finns ingen förklaring till varför han har så ont.

Men vi provar nu våtvärmande omslag på hoven, för att hoppas på att det dyker upp en böld. Gör det inte det innan fredag, så ska jag ringa till vetrinären för att se vad vi då ska hitta på, om han fortfarande är halt.


Nu ska jag till stallet och kolla till honom.

Sen åker jag till Östersund för en föreläsning "Framgångsrik Tävlingsryttare", hoppas verkligen att det ger något. Kommer väl hem någon gång runt midnatt...

___________


Ang den anonyma komentaren om det kan vara lymfangit. Visst det kan vara det. Men troligen inte, då han har hög puls samt kraftig smärta.

 
 
Ingen bild

Lollo

20 april 2010 17:24

inte för att jag vill skämma upp dig eller nått. men det var presic så vi gjorde med ia fast då bedövade vi varje led i hela benet. samt röntken på HELA benet och hittade inget. vi la även ett våtvärmande på henne men inget kom ut. Men håller tummarna att det går smidiagre för dig än vad det gjorde för mig och att det går över fortare;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica hedlund - 17 juni 2010 14:40

ett litet misstag och helvetet brakar lös...   http://www.youtube.com/watch#!v=03YcT74h5Mg&feature=fvw ...

Av annica hedlund - 13 juni 2010 21:55

  Här finner du tävlingen: http://rsskvaller.blogg.se/2010/june/ny-tavling-i-bloggen.html#comment           Tävla här: http://showjumper.blogg.se/2010/may/ny-supertavling.html#comment    ...

Av annica hedlund - 31 maj 2010 20:31

Stort tack till alla er som erbjudit mig rippe olika beten! Maila mig gärna på annicahedlund@hotmail.se och beträtta mer om det ni har att erbjuda honom.   Annars fick jag idag rida på ett litet sto vid namn Cosmopolitan, gått miljoner fina 1.2...

Av annica hedlund - 28 maj 2010 22:28


Det här med att hitta ett bra bete var då inte det lättaste!! Det är antingen för unga (därmed busiga), för många eller för långt bort från lilla sundsvall... Om ett par år hoppas jag på att kunna ha mitt eget bete. GUD VAD SKÖNT!      de...

Av annica hedlund - 26 maj 2010 22:13

Har haft noll inspiration till att skriva något här. Men det har rullat på ändå: - varit tävlingsledare - varit en vända till norge - bea skulle ha fyllt 20 den 17maj... - letat det perfekta betet åt rippen - blivit tillsvidare (igen!!) a...

Ovido - Quiz & Flashcards