Alla inlägg den 31 december 2009

Av annica hedlund - 31 december 2009 09:21


igår kom jag hem halv 12, efter min träning för gunilla. jepp halv 12 på kvällen/natten. så då gick jag o la mig på en gång..


igår tränade jag på jaktbettet jag fick i julklapp, aldrig mer. kort o gott så gillade han det inte. tror jag ska prova att ha det raka gummibettet och martingalplattan nästa gång. får vi se om jag orkar hålla honom på det. han har ju en helt annat muskelbyggnad nu mot för ett par månader sen, då jag för första gången betslade upp honom i hoppningen.

På träningen så hoppades det ett gäng olika banor, och det hela gick ut på att vi skulle behålla samma rytm genom allt. lättare sagt än gjort... då min häst (som jag nämt tidigare) hoppar rätt stort över dessa hinder, vilket gör att galoppsprången efter också är rätt stora, så blir det lätt denna "av och på" ridningen. men då förklarade gunilla en sak riktigt bra och bra att ha i bakhuvudet. är att istället för att ha "galoppsprångs-serien" (måtten är tagen ur luften) Hinder-4m-3m-3m-3,80m-3,80m-Hinder, vilket skapar denna på av ridningen. så försöker man istället rida efter Hinder-4m-3,80m-3,60m-3,40m-3,20m-3,20m-Hinder, dvs man minskar lite i varje språng, så får man en betydligt skönare rytm.


Idag blir det en uteritt i snö ovädret!! Jag lovade rippe det igår, bäst man håller vad man lovar...

Ovido - Quiz & Flashcards