Alla inlägg den 9 juli 2009

Av annica hedlund - 9 juli 2009 08:31


Gick precis och läste havrepappans blogg: http://www.hippson.se/blogs/havrepappa/index.htm

där han i nyaste inlägget gjort en jämförelse mellan bilar och hästraser. Ett Svenskt Halvblod är som en gammal hederlig volvo. och i slutet står det vad har du själv för bil i garaget? Jo en volvo 740 har emil! Rippen är ett svenskt halvblod.

Våra önskningar är att kunna köpa en XC90, då blir rippe långbent iaf. ;)

Av annica hedlund - 9 juli 2009 08:05


det blev inget stall nu på morgonen, råkade sova lite länge... har precis konstaterat att vi inte är hemma så pass att vi har mjölk eller bröd hemma. så vad äter man då till frukost?

kom då precis på att vi har hårdbröd och mjukost, samt att jag köpte te på ikea (!?) förra veckan. detta blir det till frukost. det jobbiga med te är dock att det ska vara varmt som kokande vatten! skit jobbigt. sen fick jag erfara att en mjukost man inte ätit av på ett tag, delar sig typ. för när jag tryckte ut så kom det både mjukost och något gult vatten!! vidrigt, därav den halva mackan.

sen var jag och hämtade ut nya hööks katalogen igår. pallar inte vänta tills den kommer i eftersändning till mig. självklart hittar jag en del som skulle må bra av att vara i min ägo. främst två träns, en väst och en tröja.

Ovido - Quiz & Flashcards