Alla inlägg under december 2009

Av annica hedlund - 21 december 2009 10:59


jag har nu anmält mig till en tömkörningskurs med KG Svensson den 23-24/1. ska bli spännande! om jag får vara med dvs... alla nivåer är välkommna står det ju, så bara det inte blir miljoner som villa vara med så kall det väl inte vara någon fara?

har varit lite nyfiken på tömkörning en längre tid nu. men eftersom jag aldrig gjort det eller hört om någon kurs för det så kommer man inte långt.


länk till inbjudan: http://www3.ridsport.se/mittsvenska

Av annica hedlund - 20 december 2009 21:53

  


idag var denna herre en läromästare, för jag korrekt, så gör han fin fina galoppombyten i utbyte. jag gillar min häst!  

Av annica hedlund - 20 december 2009 08:45


idag är det 20% i hela butiken - equeen! passa på att tipsa dina nära och kära för julklappsinköp. eller varför inte köp dina egna? eller din häst skulle ju vilja ha ett par nya.... ?

Av annica hedlund - 19 december 2009 22:14


bloggagratis har inte funkat när jag har loggat in!! därav inget inglägg...


men nu till passet i onsdags... detta pass blev en privat lektion?! alla mina lektionkamrater flyr? jaja, det blev ett givande pass iaf.

började med att komma i galopp och göra volt på hinder 1 samt 4 (linjen längst ner på bilden) och försöka få koll på rippes fram och bakben som går väldigt lätt på två spår. så detta skall jobbas bort. efter volterna på långsidan fortsatte jag i galopp, för att sedan göra en volt tillbaka med ett galoppombyte, och tillbaka till långsidan med volterna. detta gjordes ett par ggr som uppvärmning. givande!

därefter jobbade vi vidare på galoppen genom att hoppa fram som ett v över hinder 1 och 4 på den nedre långsidan och samma sak där att göra volt tillbaka och ett galopp ombyte.


  


sen hoppades den nedre linjen lugnt och fint med fokus på att hålla samma galopp - svårt! rippe byter till vänster från höger... en svaghet påkommen! 

 

sen till förmodligen den jobbigaste - den övre långsidan... en linje med inridning i trav -bom-kryss-bom-kryss-bom-kryss-bom-kryss-bom och räcke ut. med ca 2,80 som avstånd, super kort med tanke på att vi rippe gillar att ta låååånga språng.. tog två gånger innan han riktigt fattade att det inte gick att hoppa långt. men sen så hoppades det runda mjuka korta språng de 2-3 andra gångerna.


behöver jag säga att jag hade en trött häst efter passet? han lär ha haft lite träningsvärk dagen efter i rumpen...

Av annica hedlund - 17 december 2009 11:13


någon gång där strax efter att lektionen var slut igår kväll, tog all min energi slut. den är ännu inte uppladdad. men jag ska göra mitt bästa på jobbet nu ändå. övningarna jag gjorde igår på min privatlektion (!?) visar jag ikväll.

Av annica hedlund - 16 december 2009 12:03


har precis kommit till jobbet för att mötas upp av godis i alla dess former! helt sjukt va många företag som skickar något så här i jul tider... ikväll vid gunilla träningen kommer jag vara speedad till tusen på allt socker!

speedad ryttare + halv tokig häst = fortsättning följer...

Av annica hedlund - 15 december 2009 21:45


dagens pass gick katastrofalt! skulle försöka göra byten på rakt spår, det hela slutade med sen spänd studsig tickande bomb. jag tror vi väntar med byterna tills jag har åsa där brevid mig. men vi fick till ett fint avslut iaf med en fin arbetsgalopp.


tog en bild inne i ridhuset för att visa de fina granarna som står uppställt längs sargen. det är väl kanske en 6-8st där inne?


  


jag avslutade dagen med att köpa ett kedjegrimskaft i läder och en svettskrapa för sammanlagt 32kr på ÖoB.



Av annica hedlund - 14 december 2009 17:54


så här i jul när man är som vuxen är det massor och åter massor att göra. i lördags var det personalfest, med hemgång kl 4. sen upp och jobba dagen efter, vilket att jag somnade strax efter 8!! och idag har min julshopping fortsatt och jag kan pricka av några fler - dock inte alla ännu!


rippe fick springa av sig lite i ridhuset igår. ett pass som var ganska kravlöst, förutom att han inte fick springa så fort som han ville... :P idag samt i lördags blev det vila.


nu paket inslagning! :)

Ovido - Quiz & Flashcards