Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av annica hedlund - 12 augusti 2009 17:59


vi (jag och min sambo, då så klart) har varit och tittat på en bil idag, den är silvrig och 4hjulsdriven helt okej, med andra ord vi tar oss fram i vinter med rippe (och en till?) där bak... men då kommer ju genast funderingarna igång, vi tar det här med lastvikt. jag ska ju den dagen (den sorgen!) jag tar körkort att ha BE, med då tanke på att jag ska kunna kunna dra lite mer (ca 600kg mer än de andra...) med bilen. men alla (okej, de flesta!) transporter har en totalvikt på ca1500kg och en last vikt på sisådär 700kg. va skjutton, min muskelknutte väger ju 600kg. hur ska jag kunna hitta två hoppe hästar i min storlek som vägen 350kg/st? omöjligt.

sen finns det ju då ett fåtal transporter och awd-bilar som man kan dra 2000kg med, men då drar soppa, dem mer kostar mer i skatt, ja det blir så mycket dyrare allt! och transportutbudet är begränsat, vilket gör det svårare och dyrare så klart...

man har inte så mycket problem till pingis va?

Ovido - Quiz & Flashcards