Alla inlägg den 10 januari 2010

Av annica hedlund - 10 januari 2010 20:16


Den 4 januari fick jag ett mail från SEG Company, om lagerrensning. Bestämmer mig för att slå till på några saker. Skickar ett mail om sakerna jag vill ha, men får ordinarie pris på fakturan. Men nu efter 6 dagar och många om och men, så har jag betalat en korrigerad faktura, så hoppas att det inte strular med leveransen nu också. Då blir jag sjukt less!!


Någon annan som beställt därifrån och upplevt något liknande?

Av annica hedlund - 10 januari 2010 13:30


Visste ni att hästarna dricker oftast mer vatten nu vintertid än sommartid? Detta beror på att det går åt mer vatten i hästens kropp för att producera värme vintertid, än vad hästarna svettas ut sommartid. Detta gör det otroligt viktigt att hästarna får i sig ordentligt med vatten, så vi kan träna de på bästa möjliga sätt inför kommande säsong. En trött häst kan bero på vätske brist.


"Kung Bore håller Sverige i ett rejält grepp och det är nära köldrekord på många platser. Detta ställer särskilda krav på hästarnas skötsel, framför allt tillgången på vatten." Källa: http://tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=310918


Något jag har börjat med på sista tiden är att alltid ge Rippe vatten ur hink innan jag ska till och göra honom iordning för träning, samt efter träningen. Han dricker överlag minst 15 liter ljummet vatten när jag gör detta. Varför jag ger ljummet är för att hästen får oftast i sig lite mer då. Jag har då aldrig hört om en häst som mått dåligt pga av för mycket vatten i kroppen, men däremot hästar som haft för lite i kroppen... Så detta lär knappast skada.

Ovido - Quiz & Flashcards