Alla inlägg den 22 januari 2010

Av annica hedlund - 22 januari 2010 19:15


Jag är helt såld på denna jacka. Dock har jag inte sett den i verkligeheten. Någon av er som gjort det? Eller rent av har en?

Bara 2569kr och den är min...


  

Av annica hedlund - 22 januari 2010 15:27


Då har jag kommit hem från ett pass i ridhuset som gav mig en härlig känsla. Byggde upp två sockerbits hinder med 20m emellan längs ena långsidan. För att jobba på det där som kallas flyt.

Värmde upp honom genom att göra helt otroligt mjuka och svävande skänkelvikningar. Jobbade lite med den där volten jag skrev om tidigare i veckan.

Vid hoppningen red jag med ett lugnt tempo in och han stannade kvar vid det! Tog det 6gånger i vardera varv, varav en gång i varje varv la jag en volt emellan hindrena. Ack så fin han var.

Avslutade med att hoppa ett hinder på volt i ca 5varv. Där märkte jag att han "flöt ut betydligt mer i vänster varv än i höger. Ska fråga Gunilla om hon har något tips där på hur jag bäst kan få med mig honom.


Så överlag fick vi ett toppen fint flyt med en underbar känsla, med touch av en harmonisk häst!


+ Att jag faktiskt mockade åt alla som har sina hästar i uteboxarna, och krattade utanför. Under tiden jag väntade på att ridhuset skulle bli ledigt. Jag kan vara rätt snäll en gång om dagen iaf...   

Ovido - Quiz & Flashcards