Alla inlägg den 18 januari 2010

Av annica hedlund - 18 januari 2010 23:30

Då var vi inne i årets startbana med valet om tävlingsklubb för året. Har alltid tävlat för näset, men jag står nu uppstallad på färsta.


  


- Annica Hedlund, tävlande för Sundsvalls Fältrittklubb -

   Låter nytt och spännande!

- Annica Hedlund, tävlande för Näsets Ryttarsällskap -

   Låter tryggt och säkert.


Vad skall det bli?


Av annica hedlund - 18 januari 2010 12:00

Så då har jag precis varit i stallet och mockat, fyllt vattenhinken och gjort fodret. Sånt som man inte kommer ifrån även om hästen blir utan motion idag.

 

Veckoplanering v. 3


Måndag - Vila

Tisdag - Uteritt

Onsdag - Uteritt + Hoppträning

Torsdag - Uteritt

Fredag - Jobba med det som gick mindre bra på träningen

Lördag - Tömkörningskurs

Söndag - Tömkörningskurs


Många ifrågasätter nog onsdagen. Men min tanke är att rippe ska få gå 2gånger en dag i veckan ungefär. (beroende på vad som görs under veckan)

Om det är en endagars tävling så rider du ju oftast 2 klasser. Vilket gör att hästen måste ha kondition och styrka för detta. Hur skall den kunna få det egentligen om man bara rider en gång om dagen? Samma sak om du är på ridläger så rider man oftast 2pass på en dag. Då är det ingen som höjer på ögonbrynen, eller hur? 

Ne istället så sliter vi på hästen, när den inte har en kondition eller styrka för att tex gå två klasser på en dag.

Jag vill inte komma ut från min andra klass för dagen, och säga att rippe var trött. Då tror jag även att han inte kommer tycka att det är någe roligt att åka på tävlingar till slut.

Ovido - Quiz & Flashcards