Alla inlägg den 16 januari 2010

Av annica hedlund - 16 januari 2010 21:48


Gick katastrofalt att rida idag. Kombinationen tält, bommar och en överladdad häst gick helt enkelt inte. Imorgon blir det definitvt skogen. Mötte en i stallet som hade varit ute idag, hon sa att det var jätte bra underlag nu. Hon hade travat och galopperat utan problem! Så det låter ju perfekt, för då kan vi ju busa av oss lite i galopp.


Rippe lyckades iaf trampa på sig idag. Jag tog inte på han boots då det skulle bli ett lugnt fint pass, var tanken.

Lätt att vara efterklok. Imorgon blir det skydd och boots runt om!

  


Av annica hedlund - 16 januari 2010 13:35


Nu ska jag snart ta mitt pic o pack till stallet. Osäker på om jag sticker ut i skogen eller om vi tar det imorgon. Får se om jag får sällskap av någon ut i skogen. Annars blir det tältet idag med någon skojjig bomövning jag kommer på. Lite galopp ska det bli idag iaf. 

Av någon konstig anledning så känns det som om det var en evighet sen jag red! Men det är ju bara ca 29 timmar sen...


Har kvällsfodringen i stallet idag, så blir i paradiset många timmar...

Av annica hedlund - 16 januari 2010 11:30


Du känner till alla gigantiska handtag det är på alla borstar?

Man får nästan kramp i handen, för att hålla dem kvar i handen..

Nog för att jag har små händer, men de är sjukt långa band på dessa ryktskrapor och ryktborstar.

Så här ser det ut:


 


Men jag använder mig av kortare (har du ett "grimset" nosludd, så passar de som är tänkt till sidostyckerna ypperligt!) nosludd på dessa, vilket gör att "hålet blir betydligt mindre. Därmed betydligt lättare att hålla i och mjukare mot handen.


       


Ovido - Quiz & Flashcards