Alla inlägg den 25 januari 2010

Av annica hedlund - 25 januari 2010 22:02


  


Jag tog och flätade Rippes man, den har spretat åt alla håll ett tag nu. De få fjun han har längs halsen... Sju små magra flätor fick jag till. Som förhoppningsvis får manen att ligga på en sida i framtiden.

Av annica hedlund - 25 januari 2010 21:15


Mitt mål är att ha en lugn harmonisk start på säsongen med 1-1,10 klasser. Skippa dessa 4 och 8 fels rundorna, rikta in oss på placeringarna istället?

För att sedan kunna debutera 120 på utebanorna, och få dem stabila och även här harmoniska. Vi ska få det att se enkel ut, det ska kännas enkelt, vi ska känna oss samspelta.

Som vanligt får man se hur det går med jobb, dvs hur mycket kommer jag jobba? Kommer jag ha något jobb? Samt skador... Vi vill inte veta av det mer, någonsin!

Jag vill också att detta tävlingsår ger mig glädje och motivation till att bli en bättre ryttare.


  

Av annica hedlund - 25 januari 2010 19:22


Red ut i 50min idag, utan att frysa! (öronen räkas inte längre, de frös bort någon gång vid alla dessa -20 dagar...) Rippson blir sjukt laddad i trav + galoppen och gör luftsprång om och om igen. Börjar bli lite less på det, då jag inte får ut något av det direkt. Går verkligen inte o jobba annat än i skritt på honom ute i skogen. Ett plus är ju att hoppningen går bättre iaf.


Efter stallet var middag sen ett besök till equeen. Men tiden bara rann iväg, så det blir kanske en sväng dit imorgon istället. Behöver nya stigläder och tyglar, sen finns det ju en massa annat roligt där.   

Av annica hedlund - 25 januari 2010 12:45

Veckoplanering v. 4


Måndag - Uteritt

Tisdag - Skritt ut

Onsdag - Hoppträning

Torsdag - Björneträning

Fredag - Mjukgörande i ridhus

Lördag - Uteritt

Söndag - Travbommar + Galoppbommar

Ovido - Quiz & Flashcards