Alla inlägg den 2 mars 2010

Av annica hedlund - 2 mars 2010 22:30

Idag red jag verkligen igenom hela ridpasset helt by my self! Jag är solt över att ha hållit mig till min plan genom hela passet. Hur ofta gör man det?


Började som vanligt med att gå ett par varv runt ridhuset. Satt mig upp och travade fram med några små tempoväxlingar ihop med serpentinbågar över ridhuset. Därefter tog jag och gjorde skänkelvikning in mot mitten för att sen ställa om och ut till spåret igen, längs ena långsidan. Den andra fick en volt mitt på, där jag la fokus på att få honom att böja och få in bakbenen. Gjorde detta 3varv i både höger och vänster.

Sen tog vi lite galopp i båda varven, för att sen rida samma övning som jag gjorde i traven fast nu då i galopp. Gick lite si så där med att göra skänkelvikningen tillbaka ut på spåret. Skyller inte på Rippe alls där, för gör jag allt rätt så gör han det. Men jag missar att göra alla saker....


Avslutade passet med att trava över cavaletti. Något som vi behöver göra varje vecka, då rippe tappar balansen efter 2 bommar. Samt att försöka jobba bort det där med att rusa igenom... Att det inte går att rusa igenom en serie bommar fattar inte min häst.

  

Rippe ville vara med när jag skulle ta bild på cavalettibommarna.


Ovido - Quiz & Flashcards