Alla inlägg den 26 mars 2010

Av annica hedlund - 26 mars 2010 09:39


Fick frågan om jag har en visitertång. Jo jag har lånat en för att trycka, utan att han reagera för den. Dock är det ju skit svårt när de har skor och snösula... Så på måndag kommer min hovslagare (är på utbildning i skara som alla andra hovslagare i denna region!) för att kolla om det kan finnas något där inne. Annars har vi en tid bokad på onsdag för hältutredning.


Var hos honom nu på morgonen igen. Nu tycker jag att han är jämn varm i båda hovarna och hela benen. Tog honom ut ur boxen och in i ridhuset ohaltandes. Släpper ut honom på linan och han är jätte halt. Men jag har skit svårt och bedömma hur det sitter...

Tar en haltandes häst tillbaka till sin box. Så som det verkar så gör det ont när han rör på sig, samt får ett hårdare underlag under sina hovar.

Någon som känner igen sig?

Ovido - Quiz & Flashcards