Alla inlägg den 31 mars 2010

Av annica hedlund - 31 mars 2010 21:05


Dommen

1. Han har varit snorig sen en vecka tillbaka. I måndags hostade han också ett par gånger när jag stog och borstade honom. Så bad vetrinären Jenny att kolla upp även detta. Det resulterade i att vi upptäckte att Rippe har slem i sin luftstrupe, så han får nu Hippotrim och Equimucin i 10dagar. Sen ska det vara borta.


2. Rippes mystiska knöl på hans högra framben ställde en del frågetecken. Men efter olika tester och bilder på den, bör den inte ställa till med något problem, så som det ser ut nu, förutom att jag inte kan linda honom normalt eller ha vanliga senskydd.


3. En mindre reaktion kom på han högra fram kota vid böjprovet. Så den är nu behandlad. Så hoppas vi på att det är bra om 3v, då det är återbesök för oss.


Annars måste jag säga att han inte såg ett dugg stel ut eller något i den stilen efter att stått på box i en vecka. Kändes riktigt bra. Han såg inte halt ut nu heller vid longeringen innan böjprovet, efter det longerade vi aldrig. Sen vet jag inte hur hans uppförande beöms. Han stog väldigt ofta på bakbenen, slog huvudet i taket ett par gånger, tills vi får nog och ger honom lugnande. Inte nog med att han fick lite lugnande, han fick lugnande som för en kastrering - 2gånger!!

Knas hästen min... Tur han är söt.

Av annica hedlund - 31 mars 2010 11:01


Idag kl 15 är vi på kliniken för att få reda på vad som hände med Rippe för en vecka sedan. Jag är nervösare än någonsin...

Håll tummarna för oss!

  

Ovido - Quiz & Flashcards