Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

ovisst.

Av annica hedlund - 25 mars 2010 16:13


Idag stödde han iaf på sitt ben. Men hältan finns där fortfarande. Min fundering är nu på en hovböld? Har aldrig haft en hovböld tidigare, hur symtomen är eller något. Fast hans knä är lite varmare också på just det benet. Men hoven är ju den som man verkligen lägger märke till (värmen...). Han får just nu bara stå i sin lilla box på den mjuka halmen, om det är rätt eller fel vet jag inte. Jag vet varken ut eller in just nu.

En i stallet funderade på om han kan ha en hovbensfraktur, det vore ju ypperligt. Så hela tävlingssäongen är borta. Nu kanske jag låter känslo kall. Men jag har verkligen inte en häst som är skadar sig själv hela tiden utan att jag får ut något av det. Jag har inte den ekonomin.

Nu vill jag nog bara att det ska blossa upp en hovböld,

så man vet vad som händer...


 
 
Ingen bild

....

25 mars 2010 18:28

Jag hade en häst med hovbens fraktur, den var vaerkligen BLOCK halt å då var de inte den allvarligaste hovbensfrakturen... Jag skulle nog at tade dit en hov slagare å kollat fortast böjligen

 
Åsa

Åsa

25 mars 2010 23:16

har du en visitertång? Om inte, så försök låna en och kläm med den på sulan på hoven. de flesta reagerar alltid, men blir "vana" efter några tryck. Har de däremot en hovböld så är reaktionen kraftig + att den inte minskar ju mer man trycker på stället. Puls brukar oxå vara ett tecken (tas bäst på insida av kotan).

http://yellowisthenewblack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica hedlund - 17 juni 2010 14:40

ett litet misstag och helvetet brakar lös...   http://www.youtube.com/watch#!v=03YcT74h5Mg&feature=fvw ...

Av annica hedlund - 13 juni 2010 21:55

  Här finner du tävlingen: http://rsskvaller.blogg.se/2010/june/ny-tavling-i-bloggen.html#comment           Tävla här: http://showjumper.blogg.se/2010/may/ny-supertavling.html#comment    ...

Av annica hedlund - 31 maj 2010 20:31

Stort tack till alla er som erbjudit mig rippe olika beten! Maila mig gärna på annicahedlund@hotmail.se och beträtta mer om det ni har att erbjuda honom.   Annars fick jag idag rida på ett litet sto vid namn Cosmopolitan, gått miljoner fina 1.2...

Av annica hedlund - 28 maj 2010 22:28


Det här med att hitta ett bra bete var då inte det lättaste!! Det är antingen för unga (därmed busiga), för många eller för långt bort från lilla sundsvall... Om ett par år hoppas jag på att kunna ha mitt eget bete. GUD VAD SKÖNT!      de...

Av annica hedlund - 26 maj 2010 22:13

Har haft noll inspiration till att skriva något här. Men det har rullat på ändå: - varit tävlingsledare - varit en vända till norge - bea skulle ha fyllt 20 den 17maj... - letat det perfekta betet åt rippen - blivit tillsvidare (igen!!) a...

Ovido - Quiz & Flashcards