Alla inlägg under juli 2009

Av annica hedlund - 23 juli 2009 15:58


jag är inne i en jobbig mat period nu. jag är inte sugen på någonting alls. känslan är typ att jag är less på mat. vad äter man då? jag kan ju inte låta bli och äta, för på ett sätt så är jag hungrig. och det där med att stå en timme framför spisen... glöm det! står på min höjd där en 15 min för att göra en omelett. på sin höjd! men man blir också less på stekt ägg kan jag medela.

känner ni igen er? vad äter ni vid dessa lägen?

Av annica hedlund - 22 juli 2009 18:33


Att det kan vara så roligt att gå igenom en massa gamla saker från barndomstiden.. (är hos pappa min och städar lite) Lilla filten jag hade, som i dagens läge mer ser ut som ett lapptäcke. Isis, en nallebjörn jag fick direkt på bb, som fortfarande har båda ögonen, öronen och lilla näsan kvar! Alla barbie dockor som jag hade, nästan så man får lust att leka med dem nu ju. Har också hittat sago banden jag hade. Ni vet dem som man vid vissa ljud skulle bläddra och byta sida på bandet.

Det känns lite i hjärtat över att behöva slänga en del. Men mycket kommer att packas ner i en kartong igen, för att kunna packas upp igen om några år..

Av annica hedlund - 21 juli 2009 21:14


ett av kvällens samtal: (jag svarar)

- Annica

- Hej! Du låter då alltid så trevlig när du svarar.

- haha, jasså det tycker du?

- japp! Du borde söka jobb hos eniro tycker jag...


Jao varför inte? Kan det vara mitt nya arbete?

Av annica hedlund - 21 juli 2009 18:25


Jag har ÄNNU inte fått fingrarna ur röven för att skicka iväg ansökningar till olika jobb! nu har jag bara 26 dagar kvar!!! Ångesten är kommen, attackerna kommer allt oftare... hur länge överlever hon? ingen som vet...

(ursäkta mitt drama infall där..)

Blir jag tvungen att slava i något stall, för att kunna behålla min prins? Nej, det vill jag verkligen inte. Jag vill ha ett jobb på ca 75%, med möjlighet att jobba mer ibland.

Men det där jobbet då? Vad kan det tänkas vara? Jag vet inte! Det finns inte något som liknar det jag håller på med idag... Så måste vända helt om på mina klackar. Det jag har kommit på är än så länge bara:


- Receptionist, just bara att jag får träffa människor, lite pappersarbete, osv. Negativt är väl just att det blir så stilla sittandes...


Sen så ser jag inget annat i mitt huvud... Det är fasiken inte lätt det där med jobb.

Av annica hedlund - 20 juli 2009 15:18


emil vill inte åka på tävlingar i fortsättningen om vi inte har box alt. lina (emil bad till högre makter att du skulle komma igår...) med oss... min lilla häst kan inte med det där med att stå i transport. det skrapas och sparkas, så det är bra att hålla i honom utanför. och det där med att stå still finns inte i hans lilla ordbok. så här såg min emil ut när han insåg att han var tvungen att gå runt med honom hela dagen igår...

Av annica hedlund - 19 juli 2009 21:45


nu har jag kommit hem igen, har varit hos utte och perra (emils föräldrar) på tacos middag. smaskens! vet inte hur länge jag varit sugen på det. det skall vara mjukt bröd, köttfärs, annanas, gruka, feta ost, tomat, cream fraiche vitlök, sallad och krossade taco chips med ostsmak. 

efter det såg vi på bröllopsduellen, med kate hudson och anne hathaway. ingen speciell film, lite små charmig så där... fullt se bar en kväll då man inte har något bättre att se på.


snart sitter jag framför tvn och kollar på tv4+ det sänds nämligen från falsterbo då! :)

Av annica hedlund - 19 juli 2009 14:10


tävlingsdag avklarad med min nya häst starke adolf... Han rent ut sagt drog med mig när han såg vilket hinder han skulle få hoppa. Nu hoppas jag att vi kan komma iväg på någon vettig träning så jag får koll på honom i hoppningen, för i dressyren är han helt underbar nu!


Klass 1 90cm bed. A+A

snabbt,hackigt,nära,stort,hoppigt sammanfattar det hela rätt bra. men lille adolf visste vart han hade fötterna iaf. Vi gjorde en dubbel nolla. Fick därmed vår första rosett! :)


Klass 2 100cm bed. A:0+A:0

lite trött kunde man ju tänka att han skulle vara... Men tänk så fel man kunde ha då! Kom på tok för nära på en oxer och rev frambommen där. Sen mot sista hindret var det lång anridning på, så han laddade ordentligt, men när han märkte att jag hade tagit över den där rollen som starke adolf resulterade det i studs på stället. vilket gjorde att jag la in en halt, för att göra ett försök till att lugna ner honom.... rider an igen och vi hoppar ett hinder på 1meter högt och 15meter bredd?! ja.. han hoppade gigantiskt!


Av annica hedlund - 19 juli 2009 07:56


hej! jag heter fröken nervös, faktiskt för att uttala mitt namn fullständigt så: nervös nervösare nervösast.

nu ska jag åka till min häst...

Ovido - Quiz & Flashcards