Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av annica hedlund - 20 oktober 2009 17:27


jag sitter här med ett leende på mina läppar, hemma sitter jag också! jag tog mig till färsta för att hoppa lite, inför helgen som sagt. dagens övning blev "fem-och-en-halvan", dvs inridning i trav, bom, 2,3m, kryss, 5,5m, stigsprång. framridningen gick fantastiskt! han var mjuk och vår första galoppfattning var klanderfri och det hela fortsatte lugnt och harmoniskt. sen kan vi konstatera att travhoppning kanske inte är rippes starka sida. vi jobbar vidare på det, punkt. efter det plockade jag bort travbommen och krysset, kvar en oxer. den hoppades ett par gånger, därav sitter jag nu med ett leende. det kändes helt underbart, rippe är helt underbar! mitt självförtroende är på topp.

Av annica hedlund - 20 oktober 2009 10:08


frukosten är nu avklarad, och klockan är efter 10. helst hade jag nog velat att den skulle vara 7 nu. men man får inte som man vill, utan bara att gilla läget. jag ska åka och hoppa lite med rippe idag, det ska bli roligt. gör jag inte det kan det bli ännu roligare till helgen. jag har nämligen inte ridit i ridhus än, för säsongen. jag har heller inte hoppat på 3-4 veckor kanske? jag räknar med att min häst kommer att vara glad, åt det galna hållet. möjligt att det kan komma en uppdatering senare idag, om de har en dator ledig på sjukan?

Ovido - Quiz & Flashcards