Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av annica hedlund - 23 oktober 2009 23:03


nu är man hemma från stallet + att jag plockat ihop lite här hemma samt strykit min skjorta och sånt roligt... i stallet bestämde jag mig för att ge rippe ett bad. dels inför tävlingen och inför klippningen som skall äga rum på onsdag. det ska bli så skönt att bli av med den där halv långa pälsen. jag menar, efter bea så finns det inte många hästar som jag säger har lång päls. hennes får du först klippa en gång med hårs och sen kan du köra normalt, även fast man täckar henne i tid.

ne nu blir det sängen, imorgon tävling!!


  

rippe fick dubbla yllefiltar på sig efter badet.

 

Av annica hedlund - 23 oktober 2009 15:17


Hittade en ny låt med lady gaga, och jag måste säga att den är så där mjukt härlig. Typ ligga i badkar med tända ljus härlig.

Klicka, lyssna och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=Cf10W4KUQJQ


Av annica hedlund - 23 oktober 2009 10:07


då rippe har en knöl på utsidan av ena frambenet, så kan han bara ha strykkappor där man klippt bort en bit av utsidan. vilket gör att jag bara har ett set från hööks (som för övrigt var helt värdelösa!) som används i princip varje dag. Någon som vet av några snygga strykkappor+boots? TIPSA MIG!!! <-----Märker ni min desperation?

detta väder som vi nu har gör att skydden blir väldigt leriga, och fulare än va de redan är. för att få dem fräscha brukar jag alltid tvätta dem i tvättmaskinen. men nu är tvättstugan upptagen och den i stallet trasig. då har diskhon fått rycka in med hjälp av mr. diskborste och hans kollega mr. diskmedel! om resultatet blir densamma har jag mycket svårt att tänka mig. nu hänger dem iaf på vår handdukstork... tillsammans med bootsen.

Av annica hedlund - 23 oktober 2009 09:16


gårdagen:

stallet direkt på morgonen och min häst gjorde mig på strålande humör. vi red lite på banan kände efter på start och stopp, öka och minska som gick riktigt bra. inte en enda kastning med huvudet!! och jag hoppas att det är något jag kanske kan skriva oftare? vore underbart.


sen då jobbet, där alla timmar rullade på riktigt fort med hjälp av lite kalas firande. lite tårta sitter ju aldrig fel...


efter det var det hem för städning och lite tv tittande. bla på lyxfällan, där vill jag verkligen inte hamna. men jag kan inte låta bli att fundera hur mycket jag och e egentligen skulle kunna spara varje månad. eller hur mycket vi lägger ut på mat... det ska jag ta tag i någon dag, att lägga upp någon form av budget. då kommer frågan: hur mycket kostar min häst varje månad? att besvaras...

Ovido - Quiz & Flashcards