Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av annica hedlund - 28 oktober 2009 17:54


vet ni va jag kom på! idag är det precis 3år sedan jag träffade emil för första gången... tror inte att jag ska säga något till honom förrens sent ikväll. så får vi se om han kommer på det. just nu ligger han och snarkar!! ska väcka honom, sen tänkte jag åka till ikea och bli lite inspirerad.

Av annica hedlund - 28 oktober 2009 17:16


Så då har vi fått bort lite päls av rippe. Benen var ruggigt besvärliga då han knappt hade något där... Men ack så snäll han var med lugnande i kroppen. Det blir nog en dos vid nästa tillfälle också, så vet man vart man har honom.

Hans tänder fick sig en omgång först av martin. Det första han frågade var om jag red på 3-delat? Jo ja det gör jag ju. Och han tuggar väldigt mycket på bettet, eller hur? Mitt svar: Ja...?! Försök hitta något annat att rida på istället,sa han då. Så visade han mig hur rippe såg ut i munnen...En tand på varsin sida var nerslitna i princip. Tydligen något som är vanligt på de hästar som har tredelat, och att de tuggar på bettet ist för att "suga" på det. Så nu ska vi försöka få det hela att funka på något annat bett. Någon som haft samma problem? Hur löste ni det?


  

Rippe oklippt - Rippe klippt - Rippe klippt

Min maskin - Farväl vinterpäls!



Ovido - Quiz & Flashcards