Alla inlägg den 25 september 2009

Av annica hedlund - 25 september 2009 23:20


vet ni vad jag åt ikväll till middag? kräftor! något som ska ätas lite tidigare på året och med massa snaps... ni vet hur det blir. men gjordes inte iår, utan det blev med cola och baugette med vitlöksost. inte helt fel det heller. sen brukar man ju kanske ha sällskap också? i form av människor. jag hade i form av en människa som stack så fort han var mätt, sen var det jag och mina röda vänner. en efter en så försvann även dom. nu sitter jag här. ska jobba imorgon, så snart sitter jag nog inte här längre.

Av annica hedlund - 25 september 2009 09:12


för någon dag sedan så var en arbetskollega till mig med mig ut i stallet och red lite på min häst. men även jag hoppade upp en liten runda, så hon skulle få se vilken skillnad det har blirvit på honom sen i vintras... hon nämnde att Rippe hade öronen åt sidan, lite lojt så där. har inte tänkt så mycket på det tidigare förutom att jag läst i någon bok om hästen har öronen "fladdrande" är det ett tecken på en avslappnad häst. men sen när jag tog lite galopp blev öronen spetsade framåt.

detta tänkte jag på igår när jag red. jag provade att inte ställa några krav, förutom att han skulle ha ett raskt tempo. då hade han spetsade öron iaf.

fundering: tycker han att det har varit tråkigt innan bara? alt. tycker han att det är tråkigt när det går långsamt?

rippe i lila grimma  

Ovido - Quiz & Flashcards