Alla inlägg den 2 februari 2010

Av annica hedlund - 2 februari 2010 21:45


  


Så här kan Rippe se ut om benen ibland.

Tips på hur jag kan förhindra detta mottages!


Av annica hedlund - 2 februari 2010 21:37


  


Min första leverans från Österbo kom igår i min brevlåda. Jag beställde altså onsdag kväll och det kom på måndagen. Det tycker jag var snabbt och bra! Kollade som hastigast (då jag verkligen kände att min sadel förstördes mer och mer av de jag har nu) efter dessa stigläder och hittade lite olika priser, billigast var hos dessa med priset 279:- (+frakt 50:-)


En länk till dem: www.osterbo-hast.se/index1.html

Av annica hedlund - 2 februari 2010 12:37


Dagens motion stog Rippe för, kan inte säga att det var särskilt jobbigt för mig. Först skrittade vi ut i ca 20min, därefter trav på den oskottade ridbanan i 15min. Helt sjukt vad mycket snö det är! Jag skulle gissa på att det är minst 50cm, det gick över Rippes knän iaf.

Det var riktigt härligt och rida på planen, vi svävade som fram i en underbar takt och känsla.


Innan vi ens kom in på ridbanan så låg det en bit plast från en ensilage bal innan man kommer till banan, som Rippe tyckte var livsfarlig! Han gick inte förbi den framåt, så provade och rygga och jo det gick. Men när plasten var precis brevid honom, då gick det fort att rygga!

Tänkte att när jag var klar på planen att nu lär han väl gå förbi den när vi ska in och mot stallet. Ne, samma visa igen! 

Han som normalt inte blir rädd, blir rädd för en bit vit plast som ligger mot den vita snön...

Ovido - Quiz & Flashcards