Alla inlägg den 8 februari 2010

Av annica hedlund - 8 februari 2010 22:45

På Spoga-mässans hemsida (tyskland) under press bilder hittade jag denna. Kan det vara så att bucas nya färger är svart och rött?


  


Av annica hedlund - 8 februari 2010 18:24


Jag vet inte om det finns något som jag tycker är fulare än alla dessa "storlekslappar" på alla saker man köper. Grimmor, skydd, lindor, osv. De är sjukt fula och irriterar mig bara. Att det dessutom är svåra att få bort snyggt gör ju inte saken bättre. Men jag har faktiskt kommit på att om du utrustar dig med en sprättare (ser ut så här: http://www.symaskinsexperten.se/Sytillbehoer/Oevrigt-Sytillbehoer/Spraettare.htm) så går det hela mycket enklare! Då du kommer närmare sömmen som lapppen sitter i, än med en vanlig sax. 

De små fula vita lapparna är då ett minne blott.


  



Av annica hedlund - 8 februari 2010 14:16


Kl 7 började min dag i stallet. Tog tag i mitt skåp som varit en total katastrof den sista tiden! Konstaterade att jag behöver få dit en till hylla och få upp mina tränshängare, som legat i en påse sen i jul... Där gör de ju ingen nytta! Ska släpa in min man i stallet någon dag.


Sen tog jag och skritta ut på prinsen som tyckte att allt var rent livsfarligt! En skottkärra, en stege, en människa, en väska, allt var stora muskulösa lejon som var hungriga på en fux valack idag. Väl när vi kom in i djungeln gick det galant.


Efter vår nära döden upplevelse kom hovslagar-Åke för att slå fast nya skor på Prinsen. Jag vet ju att Rippe kliver på sig, och det blir sår av broddarna. Han lyckas ju då kliva på "tillväxtzonen" av hoven, vilket har lett till stora sprickor i hans hovar (alla fyra!). Bara att hålla tummarna att det inte kommer in skit som resulterar i en h*vböld. Med våran tur lär han väl få en på varje hov om det skulle vara så...


  


Visst blev det fint med fårskinnet på hans nya brösta?

Av annica hedlund - 8 februari 2010 07:45

Veckoplanering v. 6


Måndag - Skritt Ut

Tisdag - Skritt + trav

Onsdag - Skritt + trav

Torsdag - Skritt Ut

Fredag - Markarbete

Lördag - Uteritt

Söndag - Markarbete

Ovido - Quiz & Flashcards