Alla inlägg den 14 februari 2010

Av annica hedlund - 14 februari 2010 23:13


Rippe har idag bjussat på första glädje bus bocksprånget! I dagens första galoppfattning kom det. Helt galet vad taggad han var idag. Han har inte hoppat på 17dagar o han är galen. Men nu är den första träningen med hinder (sockerbitar) gjord och vi är inne på att rida över bommar minst 2gånger i veckan igen.

Annars var det en del jobb med rippe idag, bara att få honom att galoppera igenom kroppen. När han blir så taggad som han var idag så tappar han väldigt lätt bakbenen och  bara springer och plöjer sig fram. När han gör så, så låser jag mig i armen och handen och allt, och det får honom ju inte direkt att slappna av och lugna ner sig... 

Av annica hedlund - 14 februari 2010 10:50


Igår var jag aldrig vid någon dator, så därav var det väldigt lugnt här. Morgonen började med stalljour, som gick relativt smidigt.


Nu ska jag snart iväg för att se den där filmen om en prinsessa och en groda. Kommer inte riktigt ihåg vad den heter. Sen kan det kanske bli en lättare träning för Gunilla ikväll. Annars ska jag köra lite markarbete med oss själva.


Men jag har ett problem! Rippe har börjat fälla lite smått och när de har börjat med de sägs det ju att man inte ska klippa dem. Men nu när det är så lite, kan det vara fara att klippa honom då? Tanken var att klippa honom på onsdag, men nu vet jag inte hur jag ska göra!


  

Min prins i somras.

Ovido - Quiz & Flashcards