Alla inlägg den 17 februari 2010

Av annica hedlund - 17 februari 2010 23:08


Vi bröt vårt tränings schema idag. Har pratat runt och alla säger att det inte är någon fara att rida efter en vaccination. Det man inte ska göra är att tömma hästen helt på krafter, samt om hästen har feber skall den ta det lugnt. Men har en häst feber ska den ju ta det lugnt i vilket fall...

Så idag var jag med lite halft iaf på min vanliga onsdags träning. Jobbade traven, få honom att "gunga" med bakbenen. I galoppen har vi fortfarande problemet att när jag lättar på handen sticker rippe, men idag sken solen till ett par gånger! Det känns inte alls för långt borta att han ska kunna gå kvar i samma tempo, utan att jag har 600kg häst i näven!

Som hoppning var det en linje med inridning i trav, över en bom och följt av 5 (eller 6?!) hinder med ett galoppsprång mellan varje hinder. Denna tog vi två gånger. Första gången red jag med för höga händer vilket gjorde att Rippe släpa ryggen i marken. Andra gången hade lägre och han hoppade bättre, möjligen att det gick en aningens för fort dock...

Sen gav vi oss.


Nästa hoppträning kommer på söndag. Längtar redan! Just nu är jag så motiverad att jag vill ha 3 hästar att rida var dag... Tänk om jag hade haft lite mer pengar.

Av annica hedlund - 17 februari 2010 09:34


Håller på och kollar lite på folksam riders cup och lamicell cup. Vet inte om jag ska anmäla mig till båda eller bara en, eller ingen. Var med i folksam förre året. Men vad gjorde jag och rippe då? Ingenting! Iår ska vi göra fin fina resultat. Så då ska jag kanske anmäla mig till båda?


hmm... dagens fundering är detta.


Ovido - Quiz & Flashcards