Alla inlägg den 19 februari 2010

Av annica hedlund - 19 februari 2010 22:11


Gick in och kollade på de 2 senaste programmen av ponnyakuten. I det sista så kommer Tobbe in med två av sina hästar, varav han sitter på en av dem - utan hjälm! Detta ska kallas barnprogram? Det är väl ändå det första du får lära dig när du börjar på ridskola? Visst jag köper att vissa inte rider med hjälm (men de gör det på egen risk, de gör det inte inför flera hundra tusen) åk ut i europa och inte ens ridskolorna använder hjälm... Men nu är vi i Sverige och säkerheten är något som alltid skall vara prio 1. Skall då Sveriges Television visa en programledare rida utan hjälm?


Jag skulle vilja göra en film med sånna som har varit med om olyckor. Att kunna se vad konsekvenserna blir om man inte använder hjälm. Ni som håller på/har tagit körkort har förmodligen sett en film med en del olika frekvenser med olyckor, några som man aldrig skulle vilja vara inblandade i. Typ en sån film! Det vore perfekt att ha ute på ridskolorna, gröna kortet utbildning, osv. Det hade varit något för Svenska Ridsport Förbundet!

Av annica hedlund - 19 februari 2010 12:15


Min nya licens för iår är felaktig. Jag ska ha mitt gamla nummer som vanligt. Tydligen var jag inte ensam heller, om detta misstag. Jag vet om en till iaf, som hittade till min blogg.. Annars har jag ingen aning om hur många som har fått en felaktig.

Så snart kommer det en ny licens med trotjänaren 21296.

Av annica hedlund - 19 februari 2010 08:59


Jag har de senaste veckorna jobbat rätt mycket för att få sponsorer till våra tävlingar den 19-21mars. Då ingen annan trodde att det var möjligt att få sponsorer, slog jag (nästan) näven i bordet och sa: Jo det är det visst! Just nu har jag fått ihop till 4 klasser, och jag jobbar på att sälja in de 4 som saknar sponsor också.


Därav har min aktivitet kanske varit lite off här den sista tiden.


Vet ni av något företag som vill synas?

Tipsa mig!

Ovido - Quiz & Flashcards