Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

hjälm.

Av annica hedlund - 19 februari 2010 22:11


Gick in och kollade på de 2 senaste programmen av ponnyakuten. I det sista så kommer Tobbe in med två av sina hästar, varav han sitter på en av dem - utan hjälm! Detta ska kallas barnprogram? Det är väl ändå det första du får lära dig när du börjar på ridskola? Visst jag köper att vissa inte rider med hjälm (men de gör det på egen risk, de gör det inte inför flera hundra tusen) åk ut i europa och inte ens ridskolorna använder hjälm... Men nu är vi i Sverige och säkerheten är något som alltid skall vara prio 1. Skall då Sveriges Television visa en programledare rida utan hjälm?


Jag skulle vilja göra en film med sånna som har varit med om olyckor. Att kunna se vad konsekvenserna blir om man inte använder hjälm. Ni som håller på/har tagit körkort har förmodligen sett en film med en del olika frekvenser med olyckor, några som man aldrig skulle vilja vara inblandade i. Typ en sån film! Det vore perfekt att ha ute på ridskolorna, gröna kortet utbildning, osv. Det hade varit något för Svenska Ridsport Förbundet!

 
 
ponnymamman

ponnymamman

19 februari 2010 22:34

SV: Du är inte ensam om att inte veta vad en skumrem är! Har skrivit lite mer o lagt t bilder på min hemsida om du är intresserad.

Idén m film är ju jättebra!
Jag är helt med på den - jätteviktigt ju!!!

http://envanligponnymamma.blogg.se

 
Madde

Madde

20 februari 2010 01:06

Aaah, Vilken förebild då-.- Hjääälm är självklart när yngre ser på!

http://madurskaan.blogg.se

 
Elin

Elin

20 februari 2010 23:14

Tänkte också på det där utan hjälm när jag så programmet också. Tycker det var jättedåligt, som en förebild till dom yngre tycker jag att man ska föregå med gott exempel. Säkerheten är verkligen jätteviktig!
Det där med filmen tycker jag evrkar jättesmart! ;)

http://elinpamlin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica hedlund - 17 juni 2010 14:40

ett litet misstag och helvetet brakar lös...   http://www.youtube.com/watch#!v=03YcT74h5Mg&feature=fvw ...

Av annica hedlund - 13 juni 2010 21:55

  Här finner du tävlingen: http://rsskvaller.blogg.se/2010/june/ny-tavling-i-bloggen.html#comment           Tävla här: http://showjumper.blogg.se/2010/may/ny-supertavling.html#comment    ...

Av annica hedlund - 31 maj 2010 20:31

Stort tack till alla er som erbjudit mig rippe olika beten! Maila mig gärna på annicahedlund@hotmail.se och beträtta mer om det ni har att erbjuda honom.   Annars fick jag idag rida på ett litet sto vid namn Cosmopolitan, gått miljoner fina 1.2...

Av annica hedlund - 28 maj 2010 22:28


Det här med att hitta ett bra bete var då inte det lättaste!! Det är antingen för unga (därmed busiga), för många eller för långt bort från lilla sundsvall... Om ett par år hoppas jag på att kunna ha mitt eget bete. GUD VAD SKÖNT!      de...

Av annica hedlund - 26 maj 2010 22:13

Har haft noll inspiration till att skriva något här. Men det har rullat på ändå: - varit tävlingsledare - varit en vända till norge - bea skulle ha fyllt 20 den 17maj... - letat det perfekta betet åt rippen - blivit tillsvidare (igen!!) a...

Ovido - Quiz & Flashcards