Alla inlägg den 7 juni 2009

Av annica hedlund - 7 juni 2009 23:12


hrmf! jag glömde sladden till kameran... så får bjuda på bilder imorgon efter jobbet.

kan väl säga som sådant att jag hade en väldigt (extremt!) laddad häst när han insåg att han skulle få hoppa lite idag. lina såg ut att få en "lyckad" bild på hur det såg ut i början... provade på att göra det första flygande bytet efter vilan, som han satt klockrent!! sen vågade jag inte prova fler ifall det inte skulle gå lika bra.. :p


övningen:

bom, 3meter, kryss, 3,5meter, bom, 3,5meter, kryss, 3,5meter, bom, 3,5meter, kryss.

en liten gymnastik och styrkeövning.

3 första gångerna hade han ryggen släpandes i marken. men till 4:e hoppade han riktigt bra, så gav mig där. plockade då bort allt förutom 1:a och 3:e krysset, och höjde då upp det sista så han skulle hålla ihop frambenen. andra gången kom vi nära på första, så jag tänker nu måste jag driva på när vi landat... det hade jag inte behövt kan jag konstatera så här i efterhand. det slutade rakt upp och rakt ner, typ. men efter som han lyssnade så bra(för bra!) så gav vi oss där. :)


och jag kan inte säga det för mycket hur kul det är att han ALLTID har sina öron spetsade framåt! han överför verkligen glädje och energi till mig. :)


sen in i stallet med en inte alls så svettig häst, varken ryttare eller häst denna dag. ;P det går framåt? rippe fick två kärror med gräs i boxen och så fick han en liten tårta men 9 maskrosor ist för ljus.

jag tror iaf att rippe tyckte att han fick en bra födelsedag. nästa år blir han 10, då får vi slå på stort (typ kanske vinna en 1,30?)! ;)


bilder på allt kommer som sagt imorgon. god natt på er!

Av annica hedlund - 7 juni 2009 13:29


idag fyller lilla rippe 9år! Grattis till honom! Jag ska beställa en boxskylt som han ska få. :) med har problem med vilket typsnitt jag ska ha på den... det finns för många att välja mellan. men jag har hittat några jag gillar lite mer.

ikväll skall det firas med tårta och hoppning för hans del är det tänkt! :D

uppdaterar senare med bilder från kalaset.

Ovido - Quiz & Flashcards