Alla inlägg den 6 maj 2009

Av annica hedlund - 6 maj 2009 19:12


tidigare idag bakade jag några kakor, som jag för länge länge sedan köpte ingredienser till. men nu fick jag både lust och tid att baka dessa mitt i min städning... ;)

har bjudit hit emils bror som numera bor i östersund och hans mamma på en liten fika. samtidigt blir det roomservice på burken. ska bli mycket trevligt.


men vet ni vad hur snabbt en sån inbetalningsinternetdosa kan försvinna?! jag har letat min i flera dar nu! jag måste ha mitt kontonummer för att kunna skicka in om autogiro på Ripstone´s försäkring. viktigt viktigt! jag hade förhoppningar om att jag skulle hitta den idag om jag städade, men icke! men man kanske kan ringa till banken? eller? hmm, lite pressande är det också... jag MÅSTE skicka in det imorgon. lycka till, till mig själv? ja tack!


 erkänn att ni är avis på detta:

Av annica hedlund - 6 maj 2009 12:23


Igår inhandlade vi lite smått till en leksak åt Rippe. Förhoppningen är att han ska kunna pyssla med den medans Bea är ute på äventyr... Rätt duktigt av mig va? funderade ett tag på att köpa den bollen dem har på hööks, men den känndes så klumpig.

kommer inte ihåg vad allt kostade tillsammans men tippar på att den blev runt 150kronor.

Av annica hedlund - 6 maj 2009 10:02


det blev mycket igår, och så gick det inte att logga in hos pappsen..


men vi var överallt igår. emil var ledig det var skönt att ha en hel dag ihop. vi var på olika affärer, åkte till emils mamma åt lite mat, försökte lösa sudokut som var i deras st - skit svårt var det tyckte jag. när det var på väg att lossa för mig var vi tvungen att åka för att vara barnvakt åt ebba och tyra en liten stund. ebba var så gullig. hon lyfte på emils glasögon och så sa hon:

- Titt ut!

Så söt. :)


Efter det åkte vi till stallet, där hade lotta fixat allt åt rippe. tack! borstade bara av honom och så monterade vi upp hans nya leksak. kan visa bild på den senare under dagen.


Just nu så håller jag på och städar lite i lägenheten. vill väl inte säga att det behövs, men det underlättar att ha rent och städat runt om sig inte sant?

o vet ni va jag provar mer?! jag har nu kör rippes reflex grimma i diskmaskinen, den var gul i grunden men den va mer svart/brun nu. och så slängde jag in några bett och lite smått och gott. jag hoppas att jag har en gul grimma nu. gnuggade in lite galltvål innan jag la in den... och 70grader lär väl göra susen?

Ovido - Quiz & Flashcards